ένα χρέος να σου ιστορήσω τον τρόπο του θανάτου μου,
τον οποίο δεν ξέρεις και που πρέπει κάποια στιγμή εσύ ν’ αποφασίσεις,
πώς θα χειριστείς την κατάσταση.
Δεν έχεις όμως και μια σοβαρή σύντροφο για να σε συμβουλεύσει.»
ΟΠατέραςτουΆμλετείναι το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου. Είναι η αναμέτρηση με τον θάνατο, με αυτά που έγιναν, ο απολογισμός μιας ζωής. Ο Μάνος Ελευθερίου και ο Θοδωρής Γκόνης επιχειρούν να μπουν στο μυαλό και την ψυχή ενός μεγάλου δραματικού ήρωα λίγο πριν το τέλος του. Εργαλείο τους; Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο οποίος γίνεται η φωνή του επιβλητικού και μελαγχολικού πατέρα του Άμλετ και μας μεταφέρει στον κόσμο του, για να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς.
“Υπάρχουν τόσες πραγματικότητες όσες θέλεις να φαντάζεσαι” Περσγουόρντεν Η IANOS ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ παρουσιάζει στην Αθήνα την ατομική έκθεση ζωγραφικής του ζωγράφου Ανδρέα Γεωργιάδη με τίτλο “Αλεξανδρινό Κουαρτέτο”, βασισμένη στην ομότιτλη τετραλογία του Λώρενς Ντάρρελ. Η έκθεση πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας τον περασμένο Οκτώβριο, ενταγμένη στον εορτασμό των 12ων γενεθλίων της Βιβλιοθήκης με καλεσμένους τους …
Η έκθεσή μας «90 ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΑ ΔΕΛΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ» ταξιδεύει στη Βέροια και έχει εγκαίνεια την Κυριακή 24 Νοεμβρίου!!! ΣΕ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΓΚΑΛΕΡΙ ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ, ΤΟ ΔΗΜΟ ΒΕΡΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ. Τα «90 ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΑ ΔΕΛΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ», δημιουργημένα από 77 νέους και διακεκριμένους Έλληνες εικαστικούς αποτελούν έναν ελάχιστο, συμβολικό φόρο τιμής …
Χρησιμοποιούμε cookies για να έχετε την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης στο website μας.
Πατώντας 'Συμφωνώ!' ή χρησιμοποιώντας το site, συναινείτε για την χρήση cookies εκτός και αν τα έχετε απενεργοποιήσει. Cookie settingsΣυμφωνώ
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Σάββατο 10 Μαρτίου στις 21:00 & Κυριακή 11 Μαρτίου στις 20:00 ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας
«Τώρα θα αναρωτιέσαι για ποιο λόγο ήρθα.
Ήρθα από μια παρόρμηση,
ένα χρέος να σου ιστορήσω τον τρόπο του θανάτου μου,
τον οποίο δεν ξέρεις και που πρέπει κάποια στιγμή εσύ ν’ αποφασίσεις,
πώς θα χειριστείς την κατάσταση.
Δεν έχεις όμως και μια σοβαρή σύντροφο για να σε συμβουλεύσει.»
Ο Πατέρας του Άμλετ είναι το πρώτο θεατρικό έργο του Μάνου Ελευθερίου. Είναι η αναμέτρηση με τον θάνατο, με αυτά που έγιναν, ο απολογισμός μιας ζωής. Ο Μάνος Ελευθερίου και ο Θοδωρής Γκόνης επιχειρούν να μπουν στο μυαλό και την ψυχή ενός μεγάλου δραματικού ήρωα λίγο πριν το τέλος του. Εργαλείο τους; Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο οποίος γίνεται η φωνή του επιβλητικού και μελαγχολικού πατέρα του Άμλετ και μας μεταφέρει στον κόσμο του, για να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς.
Κείμενο του Μάνου Ελευθερίου
Μια πρώτη μορφή αυτού του κειμένου ενσωματώθηκε πριν από χρόνια σε κάποιο μυθιστόρημά του. Ήταν ο μονόλογος ενός νέου συγγραφέα που βρισκόταν σε πολύ δύσκολη θέση και αντιμετώπιζε το θάνατό του με το να σκέπτεται την υπόθεση μερικών έργων του. Τα σκεπτόταν και τα διόρθωνε στο μυαλό του δίνοντας διορία στην επιβίωσή του, περιμένοντας τη σωτηρία του, για να ξεχνά την οδυνηρή θέση όπου βρισκόταν.
Αμέσως μετά την έκδοση του μυθιστορήματος απομόνωσα αυτό το εμβόλιμο κείμενο και άρχιζε η δική μου πια περιπέτεια σβήνοντας και συμπληρώνοντας με σκοπό να γίνει ένας θεατρικός μονόλογος. Το τί κατόρθωσα είναι άλλη υπόθεση και άλλος μονόλογος.
Φυσικά δεν είχα στο νου μου να “διορθώσω” το ποίημα του Θείου Ποιητή, όπως είναι πλέον της μόδας στα χρόνια μας. Ένα μέρος από την υπόθεση μόνο έφερα στον τόπο μας –γιατί εδώ διαδραματίζεται– και μερικές λέξεις από τη σπουδαία μετάφραση, του Μιχ. Δαμηράλη, στην καθαρεύουσα του 19ου αιώνα.
Ο Θοδωρής Γκόνης και ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης αποφάσισαν να το παρουσιάσουν στη σκηνή ξέροντας, σαν παλιές καραβάνες που είναι και οι δύο, τί έχουν να αντιμετωπίσουν μ΄ ένα τέτοιο ρίσκο.
Κείμενο του Θοδωρή Γκόνη
Χρόνια τώρα ο Μάνος Ελευθερίου μελετάει τον Άμλετ, τους μονολόγους, τις μεγάλες σκηνές στις παλιές, μυθικές μεταφράσεις του Περβάνογλου και του Δαμιράλη.
Μετράει φόνους, βλέπει τα αίματα, το φαρμάκι, το δηλητήριο να στάζει, να κυλά, να μπαίνει στη φλέβα με τον ασπασμό, με το φιλί. Το αδελφικό.
Ο Μάνος Ελευθερίου γνωρίζει τον Άμλετ από στήθους. Έρχεται σαν σκιά, σαν φάσμα, σαν όνειρο με το φάντασμα του πατέρα, να μας θυμίσει πως ο Άμλετ είμαστε εμείς. Μόνο που έχουμε ξεχάσει τον λόγο. Και αυτόν ακριβώς τον λόγο έρχεται να μας πει, να μας υπενθυμίσει με τον δικό του τον τρόπο, τον τρόπο του πατέρα. Του πατέρα του Άμλετ.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης, Δημήτρης Καντάς
Ερμηνεία: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης
Σκηνικά-Κοστούμια: Ανδρέας Γεωργιάδης
Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας
Παραγωγή – Οργάνωση παραγωγής περιοδείας:
Μικρή Άρκτος – Βιβή Γερολυμάτου, Απόστολος Παπαδόπουλος
Διάρκεια παράστασης: 70’ (χωρίς διάλειμμα)
Κεντρική Σκηνή ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας, Δημοσθένους 2, Καλαμάτα, Τηλέφωνο: 27210 82616
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ : 10€ γενική είσοδος, 8€ φοιτητικό, ανέργων (μέχρι και την Παρασκευή 9 Μαρτίου)
ΤΙΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ : 13€ γενική είσοδος, 10€ φοιτητικό, ανέργων (από το Σάββατο 10 Μαρτίου)
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ:
Υπεύθυνη Επικοινωνίας:
Μαρία Τσολάκη, 6974 76 78 90 | 210 76 27 966 | mtsolaki@gmail.com
Related Posts
ΑΝ Η ΑΘΗΝΑ…
Ομαδική εικαστική έκθεση
Εγκαίνια: 14 Μαΐου 2019, 20.00 στην IANOS Αίθουσα Τέχνης
Διάρκεια έκθεσης έως 21 Σεπτεμβρίου 2019
Πέμπτη 15 Μαρτίου στις 21:00 στο Καφέ του Νομισματικού Μουσείου
Μουσική Παράσταση με τους Μιχάλη & Παντελή Καλογεράκη
Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014, 20:30 στον Ιανό
“Υπάρχουν τόσες πραγματικότητες όσες θέλεις να φαντάζεσαι” Περσγουόρντεν Η IANOS ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ παρουσιάζει στην Αθήνα την ατομική έκθεση ζωγραφικής του ζωγράφου Ανδρέα Γεωργιάδη με τίτλο “Αλεξανδρινό Κουαρτέτο”, βασισμένη στην ομότιτλη τετραλογία του Λώρενς Ντάρρελ. Η έκθεση πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας τον περασμένο Οκτώβριο, ενταγμένη στον εορτασμό των 12ων γενεθλίων της Βιβλιοθήκης με καλεσμένους τους …
90 ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΑ ΔΕΛΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ
Η έκθεσή μας «90 ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΑ ΔΕΛΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ» ταξιδεύει στη Βέροια και έχει εγκαίνεια την Κυριακή 24 Νοεμβρίου!!! ΣΕ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΓΚΑΛΕΡΙ ΠΑΠΑΤΖΙΚΟΥ, ΤΟ ΔΗΜΟ ΒΕΡΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ. Τα «90 ΕΠΙΣΤΟΛΙΚΑ ΔΕΛΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ», δημιουργημένα από 77 νέους και διακεκριμένους Έλληνες εικαστικούς αποτελούν έναν ελάχιστο, συμβολικό φόρο τιμής …